CRITERIS DEL FROB PER A ACCEDIR AL ARBITRATGE

Mitjançant una nota de premsa, el FROB ha fet públics els criteris que les entitats intervingudes hauran de tenir en compte per a oferir l’arbitratge als clients afectats per una mala comercialització de participacions preferents i deute subordinat (obligacions subordinades).

Es tindrà en compte la documentació que va ser lliurada al client, la informació que se li va facilitar en el moment de contractar, així com el compliment de l’obligació de l’entitat d’obtenir informació sobre els coneixements i l’historial d’inversió dels clients.

Per a poder accedir a l’arbitratge, els clients hauran de presentar una sol·licitud a la seva oficina, realitzant les al·legacions que considerin oportunes i adjuntant tota la documentació relativa a la contractació. Aquesta sol·licitud es remetrà a una auditora externa que escollirà quins casos han de ser tractats per la via de l’arbitratge i quins no. En els casos en que l’entitat decideixi sotmetre’s a l’arbitratge, aquesta presentarà un conveni al client per tal que el signi i, tot seguit, el remetrà a l’organisme corresponent que iniciarà el procediment arbitral.

CRITERIS

També facilitem l’enllaç a un futlletó d’ajuda, editat per l’Agència Catalana del Consum, per a emplenar correctament la sol·licitut d’arbitratge:

FUTLLETÓ

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>